tisdag 20 december 2011

Första läkarutvärderingen, 13 dec

Visst kan jag konstatera själv att behandlingarna hittills gett resultat, må-bra faktorn är allt högre, jag kan äta, kan vara aktiv med familjen, tarmen funkar hyggligt, mindre ont. Men nog var det skönt att få veta det på lite mer vetenskaplig grund! Doktorn var denna gång av det mer tillbakadragna slaget, men det han sa var bra: blodprovet ser bra ut, tumörmarkören har gått ner avsevärt. Röntgen bilderna ser också bra ut, av det de kan se verkar tumörvävnad ha minskat, både på bukhinna och kring tarmarna. Har stannat upp i viktnedgång och gått upp tre kilo igen, skönt. Alltså klart ljus att gå vidare mot Uppsala.

Så nu vidtar väntan på kallelse till Dr Mahteme. Dock är väntetiden lång. Jag hade ställt in mig på operation i januari, men det kan jag nog glömma, kan blir februari och mars likaväl. Men mina läkare, både kirurgen och onkologen ligger på och ringer så jag kan inte begära mer. Men likaväl är det en väntan nu. Jag vill veta hur det kommer gå till, hur lång tid blir jag liggande i Uppsala och i Falun för eftervård, hur ska jag förbereda mig, hur går operationen till etc.

1 kommentar:

Pia sa...

Åh, vad skönt att höra!! Det går åt rätt håll :)!!