söndag 29 april 2012

Världens skönaste säng

Åh så underbart att få sova i min egen säng med mina kuddar! Har fått permission att vara hemma nu under helgen, och är det inte den bästa helgen på hela våren med sol, fågelkvitter och just de dagar då musöronen börjar slå ut - helt otroligt underbart! Vi åt middag tillsammans i uterummet igår kväll och att vila i fåtölj i solskenet i lä är inte helt fel! Jag mår riktigt bra, det som känns mest är nog ryggen, jag går som en ostkrok, och fram mot kvällen är ryggen helt slut av smärta. Men jag hoppas få hjälp med det i morgon av sjukgymnast på avd 14 (kirurgen i Falun). Sen äter jag en bunt olika smärtlindringstabletter för att klara av att vara uppe, men de ska trappas ned så småningom, men än så länge föredrar jag att vara överdoserad istället för att få minsta risk att ramla ner i smärthelvetet igen...

Jag kanske blir utskriven redan nu i morgon efter att ett antal undersökningar ska göras, men vi får se. Två veckor efter op - hemma igen. Otroligt! Det har verkligen gått utan komplikationer, enbart dålig smärtlindring som kan ses som en komplikation - och det har tagit mig några steg tillbaka innan man har sovit igen och kunnat äta igen. Men nu drar jag ett svart streck över dessa jobbiga dagar och fokuserar på det som gått bra. Nu väntar 3-4 månaders rehab och återhämtning samt några omgångar mer cellgifter om några veckor.

TACK alla underbara vänner och släkt som uppmuntrat oss och följt oss i tankarna! Ni kan inte tro vad det varit till tröst och support. Man kan nästan misstänka att det är stort tack vare alla goda väna tankar som följt oss som jag fått styrka och det gått så bra. Innerligt TACK!

Idag söndag ska jag åka och titta på Nils som spelar fotbollscup i Slätta, ska bli härligt att bli lite normal igen!

KRAM!

12 kommentarer:

Pia sa...

Åh vad härligt att höra att du fått komma hem över helgen, underbart!! Ha det riktigt gott med din fina familj! Kram!

Anonym sa...

Underbara Åsa! Vad fantastiskt att du redan är hemma och får vara med din härliga familj! Är säker på att det ger kraft och energi som är så viktigt nu.

Sköt om dig och hoppas vi ses snart igen!

STOR kram
K med familj

Anonym sa...

Fantastiskt. Så underbart att höra!!! Kramar, Karin och Patrik

Petra sa...

<3 LYCKA <3

Carin Larsson sa...

Vilken härlig solskenshistoria!!! Du och den skiner i kapp med solen, eller sken i kapp med solen igår! Tänk att du orkade med fotbollsmatch! Vi hörde jubel och dylikt under hela helgen- vi bor ju 100 m ifrån. Och du- underbara saker händer underbara människor!
Kram, Carin L

Anna i Malmö sa...

Underbart att höra <3
Stor kram

Anonym sa...

Åh, Åsa en sån lättnad, vilken lycka!!! Du är hemma, jag blir så jäkla glaaaaaaad. Härligt gumman. Stoooor kram, Anita.

Anonym sa...

Härligt, Åsa! Det är fantastiskt och du är så mycket värd det!

AnnaPanna sa...

Det går inte i sin vildaste fantasi att fatta vad du gått igenom. Smärtan. Bara den. Fattar att det varit olidligt, kanske fortfarande är det. Allt måste man uppleva själv för att fatta. Så skönt att höra att du är hemma och inga komplikationer förutom smärta tillkommit.

Kram Anna

Anonym sa...

Vad underbart!! Vilken tajming att komma hem till den enorma spirande grönska som snart exploderar i naturen. En läkande miljö att hämta nya krafter i. VÄLKOMMEN HEM!!/Maria H

Anonym sa...

Härligt Åsa!! Det är med stor lättnad vi läser om din come back, Du är en riktig fighter!! Skönt att få komma hem igen. Anders & Karin

Fia sa...

Åh vad skönt att det gått så bra! Låter vettigt att fortsätta med morfinet (?gissar jag att det är du äter). Kram Fia