söndag 8 april 2012

På resa i Provence

Ockra-berg i Roussillon
Min egen vecka var väldigt väldigt bra och skön! Hade tur med vädret, sol och mellan 20-25 grader på dagarna! Provence under försäsong var perfekt, inga köer, lite turister, vårkänsla.

Roussillon, Apt, Gordes, Manosque, Lourmarin, sen calanquerna nedanför Marseille och sista dagarna i Giens, utanför Hyeres, öster om Toulon, hos Uta och Nicolas.

<>
 
Blommande körsbärsträd
Och vilka härliga dagar där med segling, sportflygning, cykling, promenad, loppis, strandpromenader och framför allt underbara samtal och god mat. Kändes så optimalt så trots strul med hemresan fylldes jag av energi, precis som jag önskade! 

Jo, tyvärr strul med hemresa, flyget ställdes in en timme före avgång... och när man reser med Ryanair får man fixa sig hem själv... grät mig till plats till London, men därefter gav jag upp, bokade ny resa med Norwegian (kan rekommenderas) och kom hem bara ett dygn efter planerat! Det blev lite stressmoment, men jag hade ny energi så det gick bra. Väskorna fulla med olivolja, tvålar, lavendel, Occitane-produkter (t.ex. krämen Immortelle...).
Balateau 48 fot

Och hemma höll Sole ställningarna med hjälp av mormor, så underbart att de finns.

Inga kommentarer: