onsdag 2 maj 2012

Utskriven - nu ska jag klara mig själv ett tag!

Efter dagens återvändande till avdelningen efter permissionen har de nu tagit mer prover, bedömt mig, tagit bort alla agraffer (häftklamrar) över såret, skrivit ut en kasse medicin och i formell mening skrivit ut mig från sjukhuset- så nu tar jag ett stort steg framåt! Nu är uppgiften att samla kraft och att LÅTA BLI att göra massa saker och att absolut inte lyfta ngt... och det är såå svårt att låta bli! Men jag får och ska gärna promenera och röra mig, men inte ta i  med magen alls.  De har varit lika proffsiga här på avd 14 som på alla andra sjukvårande enheter jag träffat på hittills, så jag har landat mjukt efter Uppsala, en precis lagom inbromsning!

Nu blir det några veckor här hemma innan det blir återbesök och beslut om vilken fortsatt cellgiftbehandling jag ska få, men det blir nog fram mot juni kan jag tro. Men det känns inte så jobbigt, det absolut värsta är ju gjort, inget kan vara värre än det jag varit med om, nu är det nedförsbacke ett tag tänker jag mig! Bara låta hjulen rulla på cykeln, inte ta i så man får blodsmak i uppförslutet!

3 kommentarer:

Pia sa...

Precis, låt bara hjulen rulla på o njut av medlutet!

Hörru tjejen, du måste ha gått kursen "Bäst när det gäller!", din mobilisering av fysiska o mentala krafter till denna operation är ju helt makalös! Tänk att du redan är utskriven - det är ju ett drömscenario! Jag vet att du fått kämpa o slitit riktigt ont - så ont som jag nog inte kan föreställa mig, men jämfört med hur du kunnat haft det efter op så känns det helt fantastiskt att du redan är hemma :)!! Kram!

Carin Larsson sa...

Pia Plupp sa det jag tänkte så bra att jag bara säger att jag instämmer med föregående talare!
Jag blev så glad när jag såg dig igår- dagens höjdpunkt!
Det är inte ofta i livet man lär känna en så vis person- känner mig hedrad. Oftast är ju nedförsbacke någonting negativt, men nu hoppas jag att du får rull långt och länge. ;)
kram, Carin

Anonym sa...

Ja, verkligen ett prakt exempel på "bäst när det gäller". Jag är så sannslöst imponerad.
Ledig nästa vecka, så skicka ett sms om du vill ha en visit. Hundra kramar, Din K