söndag 29 januari 2012

Inte 70 km Marcialonga detta år...

...det blev bara 7 km skidor i Karlsbyheden... Inte precis det jag och maken tänkte oss när vi i somras anmälde oss till Italiens svar på Vasaloppet som gick av stapeln idag. Goda vännerna från Kiruna fick åka själva och de tog sig såklart i mål med bravur! Grattis! Men vi bara ska vara med nästa år, "apselut" som Pippi sa (eller om det var Lisabeth eller Madicken?). Visst låter det mysigt med ost, choklad, espressokaffe vid matkontrollerna, massa italienare som hejar på när man passerar byarna och Gluhwein efter målgång!

Fast skidturen här hemma var ganska fin den också, strålande sol, -4 grader, bra spår i fin tallskog, och ett gäng sugande uppförsbackar (och jag som inte kan åka lugnt utan att försöka åka på, det blir ganska svettigt). Fast nu ikväll är jag ganska slut, ligger mest på soffan och är dovt illamående. Inbillar mig trots detta att det är bra att ta i och bli svettig och ta ett av mina nu dagliga karbad efterpå. Det berikar både hjärta och själ. Och kul att titta en stund på Nils som spelade bandycup.

4 kommentarer:

Lena S sa...

Du kör mera skidor o skridskor än vad jag gör nu, o det måste väl vara bra! Jag tänker, men herregud vad har Åsa för konk som orkar allt detta. Jag vet inte om det är bra när man går på cellgiftsbehandling, men i min värld så verkar det jättebra att du gör det!
Kram från vännen

Anonym sa...

Hej, har också levt med cancern i familjen av och till. Ville bara skicka en styrkekram.

Anonym sa...

"Bara" 7 km - inte så dåligt. Själv har jag inte åkt skidor alls i år. Jag tycker att du gör det utmärkt. Hoppas du har det skönt nu när du slipper behandling ett tag och ha det bra på din spa-helg! Lova mig att njuta!
Kram från Ann-Sofi

Pia sa...

Ni fanns i våra tankar, det vet du! Och det är inte längden det hänger på , 7 el 70 km ;) Jag tycker det är kanon att du kan åka 7 km!! Men vi gör de 70 km i Italien ett annat år, då blir det rödvin, sol, skidor, espresso och njuutning!

Kram!