söndag 15 januari 2012

Opigg, men skridskoturen var helt OK

Premiär på Runns is idag (www.runn-is.net), det är allt bra skönt med långfärdsskridskor, man blir lätt svettig och det går att åka på bra, men man känner sig inte så himla dåligt tränad som man gör när man premiäråker längdskidor. Alltså klart behagligare motionsform, iallafall för mig just nu. Tror det blir min grej denna vinter, för att komma i form. Annars tungt nu, blir inte pigg mellan behandlingarna längre. Och i morgon är det dags igen, är inbokad 8.30 för 7:e cellgiftskuren. Åh så jag längtar efter ett uppehåll med detta för att få känna mig otrött igen. Hoppas verkligen att det blir slutsatsen efter nästa veckas läkarbesök/utvärdering, iallafall kommer jag fråga efter det.

Ska få prova akupunktur mot illamåendet, värt att prova för det är inte kul att hela tiden vara lätt illamående. Nils tyckte det var hål i huvudet att frivilligt stickas, men om man jämför någon minuts stickande mot att må illa i två veckor är det värt att prova svarade jag och jag tror han höll med.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Hej Åsa!
Tack för att du delar med dig! Vi hörs
/Ingela

Anonym sa...

Vill bara säga att tankarna är hos dej ibland även om jag aldrig träffat dej. Petra (Calimero) är min dotter och hon har pratat så mycket om dej.
Vill bara säga att du verkar vara en kämpe och att det säkert kommer att bli tufft på din väg men ta en liten stund i taget. stor kraftkram från Petras mamma

Asaersa sa...

Kära Petras mamma, varmt tack för hälsningen. Samma kraftkramar kommer till er som har så mycket att hantera men som ni gör genom att dela med er med sådan värme. Kram från Åsa