fredag 30 januari 2015

Ställa om

Har fått träffa flera högkompetenta läkare idag. Inte besked jag blir glad av. Onkologen vill avsluta cellgiftet. Tror inte det ger nåt mer, snarare riskerar förkorta mitt liv då allmäntillståndet kan bli så dåligt. Kirurgen resonerar kring avlastning av magsäcken så jag ska slippa kräkas så ofta. Men det stöter på problem och risker jag själv måste ta ställning till om jag vill gå vidare med. Kroppen är rastlös, beror nog på mediciner. 

För mig känns det som ett nederlag. Kroppen börjar ge efter. Inte att lita på. Nu får jag betala för tidigare "misstag" i min behandling, att det tagit sån tid etc. Sammanfattningsvis, det kunde vara bättre och även såklart sämre... Men min underbare läkare Per-Åke på palliativa teamet sammanfattar så vi kan samla oss till en trots allt ok fredag kväll. En vacker bukett väntar oss vid hemkomst! Tack Erssons i Gävle!

Trevlig helg önskar jag !

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åsa,
följer din resa i ditt skrivande. Jag beundrar dig hur du skriver och att du orkar ge "oss" som undrar hur du mår och som tänker på dig. I mitt hjärta finns du...
Jag hoppas att du får en fin helg!
Kram Anneli

Unknown sa...

Fina Åsa! Det kunde sannerligen vara bättre. Hoppas att du får ha en bra helg hema med dina kära nu.
Stora kramar, Helena

Asaersa sa...

😀

Petra sa...

Fantastiska Per-Åke och underbaraste Åsa. Frågor och tankar runt livet blir många och maktlösheten så stor. Om man nu kan skicka energi och kärlek så gör jag allt jag kan för att få i väg massor till dig. Kramar Petra

Pia sa...

Hej! Fint med en uppdatering om läget men jag hoppades på andra besked. Fint med så många fantastiska människor omkring dig! Är i Falun 23-26 feb o om du är i Falun då hoppas jag vi kan ses! Du är fantastisk, som alltid! Kram!

Anonym sa...

Massor med energi och kärlek till dig!

Unknown sa...

Åsa det är så förunderligt. Du , som har det så urbota förtvivlat urjäkligt, ger oss andra kraft och mod att ta bättre hand om våra dagar. Det borde vara tvärtom, att vi skulle ha möjlighet att stötta och hjälpa dig.

Anonym sa...

En till, som också har Dig att tacka förmås mycket. Du hjälper mig så. Önskar att jag kunde göra mer för Dig. Kramar till dig och dina<3

Unknown sa...

Styrkekramar

Sara sa...

Hej Åsa, du är själv en av dessa fantastiska kvinnor du skrev om tidigare. Tänker på dig (alltid goda, ljusa tankar) och er kamp ofta ofta, önskar att det skulle vara lite lättare. Hoppas få träffa dig snart!
Kram Sara

Lars Björklund sa...

Åsa,
Vi sågs väl för 25 år sedan senast på KTH eller Lappis eller KOT eller något sådant.

Hörde att du kämpar med en tung sjukdom. Läste lite på din blogg. Den bloggen är värdefull för mig och påverkar mig. Tack!

Jag önskar dig energi och hopp.
Jag önskar dig friskhet.
Jag önskar jag kunde göra något mer än bara sitta här och önska.

Stor Kram