söndag 27 oktober 2013

Tagit omhand

Veckan har varit oändligt lång, särskilt för äldste sonen som varit så himla sjuk så vi varit riktigt oroliga. Har hostat helt vansinnigt och haft 40 grader, kräkts, näsblod och inte ätit på en vecka... Sen blir jag lite fundersam över varför vi inte fått mer hjälp av sjukvården. Efter ett besök hos vårdcentraljouren onsdag kväll fick han penicillin mot akut luftrörskatarr, det var väl bra i och för sig, men inga prover togs. Och då febern på fredagen, fortfarande var +40 fick jag bara rådet att avvakta... Igår lördag blev det akuten utan rådgivning, och då konstaterar man lunginflammation, ny penicillin. Idag svimmar han när han ska gå upp, jag fick bära honom upp från duschen. Ingen energi, men vill inte äta då han tror han ska kräkas. Vad gör man med en redan före smal tonåring som nu är som ett streck och där benen viker sig som spagetti...

Skönt på ett sätt att få ta hand om honom, att vara så behövd, och jag har kunnat glömma mitt eget illamående som fortfarande inte vill ge sig. Nu är det tre veckor sedan behandling. Hoppas verkligen sista veckan före nästa omgång ska bli enklare och skönare.

Höstlov i alla fall, ska bli skönt för ungarna att få en paus och bara vara plus en liten utflykt för att göra något annat.

1 kommentar:

Helena sa...

Stackars sonen! Jobbigt att vara så dålig. Fint att du tar hand om honom, det är skönt att få och att få ge omsorg och kärlek. Det viktigaste i livet att finnas för varandra. (Jag förstår att du vet, men vill ändå påminna om att du ändå ska vara försiktig med infektioner för din del nu när du tar cellgifter och immunförsvaret är nedsatt.)
Hoppas nu att det vänder lite i sjukstugan och att ni får ha det lite bättre och ett roligt höstlov. Kramar!