tisdag 29 oktober 2013

Kommentarer och hälsningar

Jag vill nu skicka en hälsning till alla er som skriver varma, innerliga, personliga kommentarer här på bloggen och ni mailar mig personligen. Jag kommenterar inte så ofta tillbaka, tycker inte funktionen för det är så lätthanterlig i detta bloggprogram. Men ni ska veta att jag tar allt till mitt hjärta och tänker på det Du skriver och jag tänker på Dig som skrivit. Det är fina tänkvärda ord som berör mig djupt. Det är saker jag plockar fram när det är svårt att sova, när tankarna far iväg.

Så, mitt varma, käraste TACK!

Jag får ibland frågan om varför jag skriver på en blogg. Det finns flera orsaker. Den enklaste är att det ibland är jobbigt att berätta om hur jag mår, hur sjukdomen mår. Det blir som att för varje gång jag pratar om det så blir det alltmer självuppfyllande. Genom att beskriva läget här på bloggen så kan ni vänner vara lite uppdaterade, så när vi träffas behöver jag inte berätta läget utan vi kan prata om hur det är och blir framåt istället, eller om helt andra saker! Det tycker jag är skönt ibland.

4 kommentarer:

Helena sa...

Fina Åsa! Du är underbar. Gör precis det du behöver på precis det sätt du vill. Känn inga krav på hur andra tycker att du ska vara. Ta vara på ditt liv och lev så lycklig du kan! Och du, kom ihåg att mirakel sker. Din starka glöd och din värme kan göra underverk. Utan att veta några detaljer om din prognos, så tror jag att du ger sjukdomen en riktigt tuff match. Ha nu en fin kväll! Kram

Petra sa...

Fortsätter skicka dig Kramar och hoppas att det kan värma för någon minut <3. Måste också få skriva att jag dessutom blev tagen av Helenas fina kommentar. Kloka bra ord som alla borde leva efter sjuk som frisk. Men det är nog lättare att ta till sig och förstå om man är eller har varit i liknande situation. Man formas av sina motgångar. Kämpa på! Massor av Kärlek / Petra

Anneli S sa...

Åsa,
du fantastiska starka människa! Jag blir så berörd av allt du skriver och hela situationen! Tänker på er alla och hoppas att vi kan ses i Falun inom kort!
Varma och stora kramar från Anneli S

Håkan W sa...

Läser din blogg och försöker förstå. Du beskriver så bra men det är ändå obegripligt. Tänker på tiden i "landskapet" med otroligt många skratt och trevliga minnen. Vill ha tillbaka. Tankarna finns hos dig. Kämpa, med din glöd är allt möjligt.
Kram Håkan W