onsdag 20 november 2013

Att sluta och avsluta

Nu har jag avslutat mitt pensionssparande. Det var enkelt att meddela banken men det känns som ett ganska sorgligt beslut. Minns hur vuxen jag  kände mig när jag fick första riktiga jobbet, en fast inkomst och fick rådet att direkt börja avsätta några hundralappar i månaden i en pensionsfond. Vuxenpoäng!

Funderar nu på vad som mer liksom inte är värt besväret eller kostnaden. T ex att sluta gå till tandläkaren. Jag med min förvärvade smärtkänslighet, tycker bara det är enormt plågsamt att gå dit, och varför plåga mig och göra förebyggande tandvård som jag ändå inte kommer ha nytta av? Säger den fatalistiska sidan av mig.

Funderar vidare på saker som kan avslutas. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för allt du delar. Du ger mig nya perspektiv, på livet och på nästa veckas tandläkarbesök.

Kramar
Karin

Maria sa...

Gårdagens KPA-brev gick oöppnad till P-returen.
Stor Kram!

Unknown sa...

Åsa varför inte plantera ett träd på er tomt, gärna en ek. Dom tar tid på sig att växa,,,
Roger

Helena L sa...

Det vi säger nej till kan samtidigt ge utrymme för att säga ja till något annat. Med nya prioriteringar kommer kanske utrymme och möjligheter att känna någon sorts frihet och glädje mitt i sorgen och kampen?

Kramar i mängd! Och så hoppas jag att du får må lite bättre Åsa.