tisdag 9 oktober 2012

Avslutning

Sista påsarna med gift/bot. Känns overkligt. Är loj och avslappnad. Somnar en stund. Blir serverad mat på bricka och äter en liten portion. Har ont i leder och muskler, är lite låg. Illamåendet börjar komma. Småpratar en stund med kvinna i sängen bredvid. Lika och olika erfarenheter, men samma positiva känsla för personalen på avdelningen. Läkaren kommer till mig, vi pratar om mina småkrämpor som alla är normala biverkningar. Pratar också om fortsatta kontroller så nu vet jag vad som väntar i form av blodprov och röntgen. Snart får jag åka hem och då startar återkomsten. Till ett vanligt liv, eller rättare sagt till ett fortsatt liv med nya erfarenheter. Det känns så märklig så jag har gråten på väg fram.

2 kommentarer:

Helena sa...

Förstår att känslorna far upp och ner. Kram till dig fina Åsa!

Asaersa sa...

Tack Helena. Jag blir stärkt av att ha kontakt med dig. Lyssnade just på radioinslaget, starkt.