torsdag 18 oktober 2012

Arbetskamratskap

Besökte jobbet i tisdags, var med en liten stund på arbetsplatsträffen och deltog i trevliga sociala aktiviteter på em/kväll. Så roligt och energigivande att möta goa kollegor och vänner. För första gången på ett år börjar jag ha energi att tänka på jobb och att jag ska kunna bidra igen. Men framför allt att få ingå i ett sammanhang, träffa kollegor, inte först och främst vara cancerpatient och umgås i familj och med vänner. Och mina kollegor är av en härlig sort, varma, ärliga, och mycket engagerade både i det de jobbar med och att stötta andra (i detta fall mig).

Dagens "värsta" var att våga gå in i restaurangen (stor) och möta människor som jag inte sett på ett år, många kanske inte vet att jag är sjuk. Där en del blir förvånade över att möta mig skallig... Men har man gjort det en gång så går det lättare gång två och tre, så det är bara att ta sig i kragen och våga. Maten är iallafall jättegod och värd att våga visa sig skallig för...

Inga kommentarer: