söndag 26 augusti 2012

Skrämselhicka

Igår em fick jag åka in akut. Underbart att det går att komma direkt in till avdelning 38 när man är patient där och slippa vänta på akutmottagningen.

"Fick en släng av tarmvred"... och det gör ONT. Men som tur var släppte det efter några timmar och jag kunde åka hem och sova! Hade dessutom turen att "min" läkare, Åsa Nyberg, som är ansvarig för cellgiftsbehandlingen, hade jour och kom in till mig. Hon förklarade att det var ganska vanligt att man får problem när man gjort sån stor operation i magen. Men det kan lika gärna varit köttbitarna jag år till lunch som snurrade till sig... Och så ska man äta långsamt och tugga noga. Och det är jag inte bra på. Så jag ser denna pärs lite som en varning, lite skrämselhicka att noggrannare välja det jag äter (och man får spotta ut det som inte går att tugga bra...), äta lugnt och inte glupa i mig...

Jag kan inte nog tänka på att det gäller att ta till vara på de dagar man mår bra och ganska bra. Njuta av dem! Man vet inte vad som händer i morgon.

1 kommentar:

AnnaPanna sa...

Det var ju tur att det var "bara" tarmvred med den rubriken. Allt är relativt, i högsta grad.