fredag 10 augusti 2012

Hemma igen

Så är vi alla hemma igen efter en liten semestertur. Vi (Klara, Åsa, Nils) finns t.ex. nu på youtube och gör reklam för orientering och O-ringen 5-dagars...: http://www.youtube.com/watch?v=j_XW-kBW8a8 (ca 1.47 in på filmen). Det var riktigt kul att vara med några dagar, med come-back för Åsa och Lars-Olof, riktig premiär för Klara (hela veckan) och Nils och Olof (två dagar).

Sen blev vi riktigt varmt omhändertagna av släkten i Mölnlycke och vänner i Stockholms skärgård. Liseberg i regnväder var en höjdare då det var inga köer, och Universeum var riktigt bra. Abborre och gäddfiske och åka snabbmotorbåt och långsam "putt-putt-putt"-båt var härligt. Några riktigt fina dagar med sol och värme var skönt.

4:e behandlingen i förrgår, onsdags. 4 av 6 avklarade. Bara två kvar. Nedräkning. Det går bra, men jag blir allt mer sliten för varje gång. Har sovit mycket sedan i onsdags. Nu visade värdena på blodprov man tar innan att jag låg precis på gränsen för att klara ny behandling, om man faller under gränsvärdena antingen skjuts behandlingen en vecka eller så får man lägre dos. Men jag är inte så orolig, sommaren har gått bra, jag har klarat att vara med och uppleva allt som planerat, så orken har varit OK. Redan nu idag känns illamåendet lite bättre, ikväll startar nog muskel-skelettvärken, men har fått annan sorts värktabletter så det ordnar sig nog.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag kan intyga att Åsa friskt spurtade i mål på O-ringen i väldans fart, jag var helt superimponerad! Imponerad för övrigt att du kämpar på och är så stark, och tar allt som det kommer. Du har en otrolig kämpaglöd, hoppas för din skull att det snart tar slut med alla jobbiga behandlingar.
Du är fantastisk Åsa. Jag menar det verkligen.