söndag 1 december 2013

Räddande, hjälpande änglar finns

Varje morgon kommer min varje-dag- ängel, mamma, och hjälper mig och oss med vardagens bestyr. Det är underbart men också fel. Det är ju JAG som ska hjälpa mamma nu. Hon ska få ta det lugnt, bara vara, inte behöva oroa sig för mig. Men hon kommer, nöter på med disk, tvätt, skjuts. Ger energi. Peppar mig att gå på promenad.

Och så finns andra änglar! Idag dök två stycken upp vid 9-snåret. De ger sig glatt in i mina högar, lådor, kassar... Saker jag inte orkat att ta itu med på många småbarnsår, och särskilt inte nu de senaste två åren. De sorterar, slänger, röjer. Det händer massor på förmiddagen. Sånt jag ALDRIG skulle haft moral att ta itu med! Dessutom skulle jag fastnat i minnen, foton... Jag har tittat på det i två år och bara mått dåligt. Men NU är det på G. Sen åker de, tar med sig till återvinningen och frågar om det är OK om de kommer tillbaka om några dagar!

Underbart. De hjälper till att bära en tung börda! Åh så fint vårt musik/allrum kommer att bli, vad det lider...

Tack älskade E och H!
Tack älskade mamma. Mammor är bra att ha. Alltid. Jag vill så innerligt få göra samma för mina barn. Det är min stora sorg att inte få ge dem det i framtiden

2 kommentarer:

Helena L sa...

Ja. Vilken sorg du känner! Och vilken glädje! Det blir liksom allt samtidigt. Nån slags snabbspolning. Fina kärleksfulla du! Kram!

Maria sa...

Sådan mor, sådan dotter :)
Du är en sann ängel själv Åsa. Tack för hjälpen i dag! Hälsa mor din.
/Maria