onsdag 11 december 2013

En bitchig Åsa...

... det är jag ibland... Kan bara inte låta bli. Fast det stannar inom mig, i tankar och bilder. Den elaka Åsa dyker upp när jag hör vad folk kan KLAGA. Att man bara har mage att klaga på så mycket, t.ex. att inte respektera andra människors kompetens. Men mest tänker jag bitchiga tankar när jag ser hur en del klagar över förkylningar, ont i foten, hosta, oj vad jobbigt att haft hosta i en hel vecka! Oj vad drygt att jag har vrickat foten och inte kunnat träna på två veckor! Nämen så synd om er då - kan jag tänka.

Jag vill bara skrika "Var för h-vete GLADA för att ni har hosta! Var nöjda med att ni har en så frisk kropp att ni vanligtvis kan röra er obehindrat! Var tacksamma för att ni har ett jobb att gå till där ni får massa fina förmåner som andra bara kan drömma om att få. Var tacksamma över att julen kommer då vi kan tända ljus och bara vara mitt bland alla måsten. Var inte så himla kräsna. Det finns värre saker i livet än att ..., ja, jag vill inte nämna några fler konkreta exempel, de behåller jag för mig själv.

Såå, nu har jag skrivit av mig lite.

Jag har fått några läxor av min nya samtalsstöd som jag nyligen börjat gå hos. En är att välja bort det som suger min energi. Så detta ovan är ett led i detta. Att identifiera sånt som suger min energi, bearbeta det och lämna det därhän. Så nu kommer jag lämna ovanstående ämne, inte ta på mig tankar om klagande personer eller vara deltagande i deras resonemang. Jag viker hädanefter undan och fokuserar mer på ni alla underbara människor som finns som ger energi och omtanke.

:-)

2 kommentarer:

Lena sa...

Kör på Åsa i din nyvalda strategi. Om jag är lycklig Lena klarar jag att säga något mer bättre, men just nu skall vi bara veta att vi finns och checka inför oss själva var vi är någonstans.

AnnaPanna sa...

Helt rätt Åsa. Man ska inte låta människor suga energi ur en. Jag har också lärt mig en läxa och de som förr sög energi ur mig får ingenting längre. De uppfattar mig nog som sur men det bryr jag mig inte om. De får suga ur någon annan.