onsdag 15 februari 2012

Får inga besked

Har varit på nytt läkarbesök för att utvärdera min status och besluta om hur fortsatt cellgiftsbehandling ska gå till, allt i avvaktan på att få besked om operationstid. Läkarbesöket gick väl bra, min fysiska kropp mår bra, värderna är helt OK, både järnvärde, vita blodkroppar och levervärdena har återgått till att vara godkända. Tyvärr är det mentalt väldigt jobbigt att inte få veta när operationen ska bli och än drygare att få lov att börja med cellgifter igen efter 4 veckors "cellgiftssemester". Han såg att jag är låg mentalt, så beslutet blev att återuppta cellgifterna, men bara den ena sorten (5FU) som man inte mår lika dåligt av. Kommer få behandling två dagar, sen två veckor till nästa osv.

Jag tycker de verkar duktiga på onkologen i Falun, det "enda" är att det är olika läkare varje gång, de reser in från Uppsala, och de läser väl journalen 5 minuter innan jag kommer in. Det betyder att det inte är någon kontinuitet, inte var det någon som kontaktat Uppsala som de sa att de skulle göra för fyra veckor sedan. Det IRRITERAR mig att jag ska behöva ligga på om detta, att de inte följer upp varandra. Nu skulle denna läkare skriva brev till Haile Mahteme i Uppsala och berätta läget, att vi återupptar underhållande cellgifter i väntan på operation. Men jag får inget besked alls om när den kan tänkas bli.

1 kommentar:

Petra sa...

Fina Åsa det gör mig så ledsen att du ska behöva ligga på och tjata. Du har nog med allt och behöver lägga din energi på annat. Det är nu du får leta reda på all kraft som finns för att kämpa vidare. Tur att du har din fina familj dom ger dig den styrka du behöver. Men jag blir så arg och ledsen du ska inte behöva lägga kraft på detta.. du har nog med det sjuka! Åh vad jag hoppas på att du snart får ett besked om op så att du får ett mål att kämpa emot. Håll ut !!!
All värme och Kärlek till dig
KRAM Petra