tisdag 29 april 2014

Nej - hur kan det få hända? Uppsala Cancer Clinic stänger.

Det finns bra vård och så finns det BRA vård. Det finns bra vårdpersonal och så finns det FANTASTISK personal. På UCC är det BRA vård med FANTASTISK personal. Punkt.
Ändå händer detta - UCC stänger pga att landstingen inte remitterar trots behov och att kompetens finns. För patienter en katastrof. Och på det stora politiska planet ett oerhört misslyckande för politiken att öppna upp för fler vårdgivare. Jag har inte själv opererats på UCC, fick en av de sista operationerna som Dr Mahteme gjorde på UAS innan han med personal startade UCC. Men jag har fått råd och kunskap från UCC nu under mitt återfall och jag vet vilket fantastiskt engagemang och vilja de har att allt ska bli bra.

Helena  skriver: "Jag önskar att UCC fått fortsätta sin verksamhet och att alla sjukhus samarbetade. Så att alla bukhinnecancersjuka fick samma chans till den bästa vården! http://tursomentokig.bloggplatsen.se/2014/04/28/10676179-tack-ucc/

Jag kan bara hoppas med hela mitt hjärta att personalen kan ta det bra och att det löser sig positivt för alla involverade.

1 kommentar:

Millan sa...

Håller med - det är en katastrof, först och främst för alla som inte får komma till RÄTT kirurg, men även för Dr Mahteme och all personal!!! Fruktansvärt och en mardröm!

Skönt att kontrollen gick bra! Tänker på dig! Jag hörde dig på UCCs invigning och allt det du berättade berörde mig starkt. Jag önskar dig all lycka! Kram!