söndag 21 september 2014

Känner min kropp ganska bra

Jodå, visst hade jag rätt, tyvärr. Har fått avbryta den då pågående cellgiftskuren.

Då får jag ett besked jag är helt oförberedd på: nu går vi in på "last line". Det är cancerspråk för att det cellgift som nu satts in är det sista som finns för mig. Ofattbart.
Vågar inte tänka på det men det poppar upp hela tiden.
Vad som händer om inte dessa tabletter jag nu tar varje kväll ger effekt...

Det har nu gått några veckor, har haft dränage (liten slang + påse) för att töma magen på ascites, tumörvätska. Får då hastigt ont, vi tar bort slangen, men det ger sig inte. Får hög feber och frossa. Har nu fått läggas in för provtagning och antibiotika... Har infektion någonstans. Misstänkt i buken som kan ha gått över i blodet. Men jag blir så väl omhändertagen. Väntar på att det ska vända. Väntar på provsvar.

Längtar hem.
Det är på dagen 3 år sedan jag fick diagnosen.
Kämpigt. Hanterbart.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa! Hoppas att du får rätt antibiotika och kryar på dig snart så att du kan åka hem..... Förstår så väl att det är tufft just nu och blev ledsen av att läsa ditt senaste inlägg nu ikväll. Ta hand om dig!!!!

Anonym sa...

Hej Åsa,
Du som var så pigg och i form i våras och somras.
Vi tänker på dig och hoppas så innerligt att det går bra och att du får komma hem igen.

Massa kramar, stöd och tankar från oss.
KRAM / Hanne och Björn

Anonym sa...

Kramar dig i tanken, önskar att du hittar styrka igen och att du hittar ditt inre lugn. Du är med oss, vi är med dig.

Anonym sa...

<3 många styrkekramar

Anonym sa...

Blir ledsen av att läsa detta... Du är så fantastisk när du orkar i detalj gå igenom allt du känner och får utstå. Jag önskar så innerligt att du får må så bra det går i denna situation.
Tänker på dig och dina.
Varma kramar Anneli

Unknown sa...

Käraste Åsa! Hoppas så att du får må bättre nu och att infektionen försvinner. Stora kramar och varma tankar! ❤️

Asaersa sa...

Tack kära du!

Asaersa sa...

Tack för omtanke, och visst är det konstigt vad fort livet vänder, igen.

Asaersa sa...

Tack Helena. Styrkekramar tillbaka till Dig

Asaersa sa...

Tack!

Asaersa sa...

Jag kämpar på. Tack!

Anonym sa...

Underbara Åsa!!! Vi hoppas du får komma hem snart och att du får må bättre! Vi skickar stora varma stärkande kramar till dig och familjen!

Katarina o Patrik

Anonym sa...

Hoppas och tror! Kramar, Karin