torsdag 7 juni 2012

Andra biverkningar

Försöker vara aktiv och förväntar mig att kunna vara lika rörlig och "på" som vid förra cellgiftsomgången, oktober-mars. Men nu är det andra cellgifter och jag märker redan att kroppen reagerar annorlunda, tyvärr. Fick första kuren i måndags, det tog ca 7 timmar att få in alla olika dropp. Är nu mer illamående, har ont i kroppen, känns som om alla leder har myror i sig och det värker, det stränar kring skelettet. Sover dåligt. Måste börja ta smärtstillande igen, det vill jag helst låta bli, men nu börjar jag för att få någon ro i kroppen.

Har gått till salongen och klippt håret, inte superkort, men ett första steg då jag troligtvis tappar det inom några veckor. Får ta det steg för steg. Skönt med kort frissa iallafall.

2 kommentarer:

Karin Berggren sa...

Hej...hade verkligen hoppats att "andra" biverkningarn också kunde vara lindrigare... :-(

Lider med dig, men det känns verkligen som ett ynkligt bidrag

Kramar K

Carin Larsson sa...

Vad tråkigt att du ska må i princip sämre nu än innan... men OM du tappar håret, som min syster gjorde, så finns det ju ursnygga peruker om du känner dig "naken" och EN fördel finns: du har aldrig en "bad hairday" (citat från min syster)! Hoppas du får må bättre snart.