torsdag 6 november 2014

Försöka en ny väg

Det är så tungt att bara få tråkiga besked. Jag kämpar på med psyket, men ibland är det bara för trist. Avancerat stadie, platinumresistent, tung tumörbörda.... Vill inte höra. Vill inte veta. Vill ha ett uns av hopp att få vara med ett tag till.

Så, nu försöker jag en ny väg. Kontroversiellt? ja det är det. Pengarna i sjön? Ja kanske. Desperat handling? Möjligen. Ett sista försök att få några månader extra? Troligen. Kostsamt? Jadå.

Jag har iallafall bokat två veckors intensiv alternativ cancerbehandling i Tyskland. Biologiska cellgiftet, olika värmebehandlingar, kostschema, mental träning. Alltså, lite mer hollistiskt (med helhetssyn) synsätt. Man jobbar med att aktivera kroppens eget immunförsvar, att stärka de goda sidorna så man orkar med de nedbrytande (traditionella) behandlingarna. Två veckor. Hoppas jag klarar av behandlingarna. Det får bära eller brista.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Då håller vi alla tummar ( och tår )och hoppas på en lyckosam behandling!
Kram
Annette

Unknown sa...

Jag håller också tummarna Åsa! Och tycker att du är modig. Hoppas att du känner mer hopp och glädje snart. Kramar till dig!

Petra sa...

Åh du fantastiska modiga människa som kämpar så. Alternativt är bra tror jag min mormor hon åkte på hälsohem, gick över på veg kost. Mamma har berättat att dom körde henne till Arlanda för hon skulle absolut till Kanarieöarna. Detta gav henne absolut extra år <3 Tänker på dig massor och hoppas att detta ger lite ny kraft. Massor av Kramar från Petra

Anonym sa...

Du är en kämpe av stora mått! Hoppas att du får den hjälp du hoppas på! Kram från Ann-Sofi

Anna Johansson sa...

Kloka, varma, kära du. Skickat ett mail för det är så mycket jag vill säga. Kramar från Anna

Pia sa...

Åh så bra att du fann det du sökte! Modig, envis, tålmodig och alldeles särdeles fantastisk är du. Och med en energi o kämpaglöd som är få förunnat. Vi håller alla tummar och tår för att veckorna i Tyskland ska bli lyckosamma! Jag hör av mig! Kram!

Mikael sa...

Jag har följt dej nu under hela sommaren här och jag känner så mycket med dej, kämpa kämpa fast det är svårt. Jag tror på dej.
Jag fick själv en diagnos i maj i år, men inget gjordes på 5,5 månader.. Min resa inom sjukvården kunde jag skriva en hel bok om. Väntan väntan bara.
Jag vill bara att du ska veta att du finns i mina tankar trots att jag inte känner dej, och hoppas så mycket att allt ska gå vägen för dej.

Anonym sa...

Du är så modig och en kämpe!. Jag håller tummarna för att du får allra bästa hjälpen ! Kramar från Jonas

Anonym sa...

Vi håller tumnmarna och ger dig allt vårt stöd. Du är i våra tankar - Kämpa på.
Kramar från Hanne och Björn

Anonym sa...

Hej Åsa, lycka till med behandlingen! Skickar de allra bästa tankar och en stor kram, Agneta uppe i backarna

Anonym sa...

Kära Åsa,
jag hoppas också att du finner ro och att du får må bättre när du kommer dit och får behandling och med all tillhörande omhändertagande.
Du finns i mina tankar och jag kommer gärna över till dig om du så vill. En stor, varm kram till dig och familjen.
Anneli