torsdag 3 juli 2014

Nu har det vänt

Nu har det iallafall vänt! Det sägs att tarmvred gör lika ont som att födabarn. Men det har jag redan (nästan) glömt för på några timmar har det gått från nästan svart till ljust och nya krafter. Märkligt hur livet fungerar.

Smärtan börjar ge med sig, passage i tarmen, får börja dricka, slangar tas bort. Kanske, kanske kan jag få sova i min egen säng inatt?! Längtar hem till min fina familj som fixar allt. Och utan mamma-mormor vet jag inte hur det skulle gå.

4 kommentarer:

Pia sa...

Fina Åsa så skönt att det börjar släppa! Och du har en fin familj! Don efter person :) Kram Pia

Unknown sa...

Å, Åsa! Jag ser först nu hur du har haft det! Så himla jobbigt. Alla besked och så den förfärliga smärtan! Käraste kära. Hoppas nu att det får vara lugnt ett tag. Jag tänker på dig! Stora kramar

Karin B sa...

Hoppas att du fick en skön helg hemma.
Önskar dig stolpe in, flera stycken i rad!
Kramar Karin

olena sa...

Kämpa på kära Åsa.
Ibland blir det så helt otroligt jobbigt med mamma, en bortskämd unge känns hon som jämförelse med dig. Vi som står bredvid och ser på. Och jag erkänner att vi vet inte vad ni går igenom. Men ni kan lära oss så mycket om att leva för dagen.

Kram kära Åsa! Jag hoppas du får några lugna veckor, månader och hinner landa med dig själv också.