måndag 2 juni 2014

Frustration och maktlöshet


Jag har inte kraft att beskriva mina känslor när jag än en gång läser denna sorgliga beskrivning av hur maktfullkomligt landsting och sjukhus agerat mot min patientgrupp. Själv är jag precis i Pålmans situation. Dock har jag fått göra en operation, som tyvärr inneburit återfall och att jag nu inte kan bli botad från cancern. Men, en ny operation kan förlänga mitt liv, och den möjligheten vill jag ha om det bedöms lämpligt!!!

Kan NÅGON med makt försöka påverka någon som vågar ta tag i detta?????

Läs Svenska Dagbladet debatt idag:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/prestige-gar-fore-liv-nar-cancerklinik-laggs-ned_3617020.svd

1 kommentar:

AnnaPanna sa...

Inte nog med att du drabbats av denna hemska sjukdom, sen ska det vara så fruktansvärt svårt att få bra behandling. Det är otroligt, hur kan man hålla på med prestige i en bransch som räddar människor? Det är verkligen helt supermärkligt. Varje år du får med dina nära och kära och speciellt barnen måste vara värt hur mycket som helst. Sköt om dig kära Åsa.
Kram Anna