lördag 21 september 2013

Overkligt, oväntat och förbannat o-roligt

Bekräftat återfall. Recidiv. Finns något elakare ord? I min värld är det ett satans ord som jag verkligen INTE trodde skulle gälla mig. Jag som mår så bra! Jag som mått så bra!
På en vecka vänds hela världen upp och ned.
Vill inte veta.
Längtar till för två veckor sedan när jag inget visste, när jag inte anade något (hmm, fast hjärnan hade nog anat men tankarna hade inte flutit upp till medvetandet). När jag vågade tänka framåt, vågade planera, vågade vara glad.
Ursäkta mig, men Helvetes jävla förbannade cancer.

9 kommentarer:

Pia sa...

Helvetes. Jävla. Förbannade. Cancer. Vi hörs fina vännen!

Helena sa...

Nej det finns inget värre ord, Åsa. Återfall är så grymt. Men bra att de upptäckt eländet så att du har chans att få vård. Jag HOPPAS av hela mitt hjärta att du får bra vård nu! Käraste finaste Åsa!!!
Kramar och hopp i mängd, Helena

Petra sa...

Men Åsa...hela min själ gör ont och hjärtat värker. Tänker på dig så ofta. Vet inte alls om du följer vår blogg? Min mamma har nu också cancer spridd i lever, bukhinna, mag/tarm & livmoder. Förbannade sjukdom!!! Du vet var du når mig om du vill. Många stora Kramar och värmande tankar från petra

AnnaPanna sa...

Nej, nej, nej. Varför? Så onödigt på en så fin människa som du. Varför? Förstår min mamma (lungcancer) som helst inte vill gå på rutinkontrollerna för det kan vara ett dödsbud. Jävla cancer. Stor kram.

Tova sa...

Å vad tråkigt! Håller tummarna att det går bra. Kramar till dig!

Asaersa sa...

Tack snälla ni för omtanke. Alla har sina fighter att ta och försöka ta sig igenom, mer eller mindre allvarliga.

Anonym sa...

Underbara du det finns inga ord som kan beskriva mina känslor just nu. "Fuck cancer" känns bra att säga men vad hjälper väl det... Du är en fantastisk kvinna som förtjänar så mycket bättre än det här. Varma stora stärkande kramar till dig och de dina!

Katarina

Millan sa...

Ja, fy farao för cancer. Jag beklagar verkligen att du fått detta besked. Jag hörde ditt tal under UCC:s invigning och du berörde mig. Nu håller jag tummarna för att du får komma till dr Mahteme igen. All lycka till dig! Jag förstår att det känns värre än vad man någonsin kan tänka sig, men jag hoppas att du ändå kan mobilisera kraft på något mirakulöst sätt.

Millan sa...

Ja, fy farao för cancer. Jag beklagar verkligen att du fått detta besked. Jag hörde ditt tal under UCC:s invigning och du berörde mig. Nu håller jag tummarna för att du får komma till dr Mahteme igen. All lycka till dig! Jag förstår att det känns värre än vad man någonsin kan tänka sig, men jag hoppas att du ändå kan mobilisera kraft på något mirakulöst sätt.